joi, 14 aprilie 2016

Centrala termica sau incalzire centralizata (RADET)?

Nu stiu cum este in restul oraselor din tara pentru ca sunt din Bucuresti, dar nu cred ca diferentele sa fie foarte mari intre furnizorii de apa calda si caldura.

Vreau sa mentionez ca momentan ma  incalzesc cu RADET dar in trecut am locuit si in apartamente cu centrala proprie.

Problemele sunt cam aceleasi peste tot:
- pierderi uriase pe traseu (pe care tot consumatorii le platesc)
- avarii foarte dese rezultand in lipsa apa calda/caldura
- revizii anuale care rezulta in cateva zile de dusuri reci
- consum "aiurea" cand stai cateva minute cu robinetul deschis in asteptarea apei calde (chiar daca apa vine rece, tot la tarif de calda o platim)

De ce prefer centrala termica de apartament?
- imi fac cat de cald am nevoie, cand am nevoie
(daca plec iarna o saptamana in concediu pot sa dau caldura la minim sau chiar sa o opresc de tot, nu am nevoie sa platesc ce nu consum)
- nu astept minute bune sa vina apa calda
- lipsa pierderi pe traseu 
- confort sporit fara sa depind de nimeni
- cu autorul unui termostat imi pot seta temperatura in fiecare camera, la diferite ore din zi

Care ar fi minusurile:
- necesar racord gaze separat de cel comun al blocului
- necesar proiect pentru gaze
- costul destul de mare al unei centrale
- costuri de instalare calorifere si tevi noi

Investitia initiala la un apartament de 2 camere care include centrala, calorifere, tevi, proiect/instalatie de gaze... etc, etimez in jur de 6.000 RON
Stiu, cam piperat, dar in numele confortului eu cred ca merita.


Acum este aprilie, noptile sunt unele mai caldute altele de-a dreptul reci, iar cu am si un copil mic, mai am nevoie de putina caldura noaptea... RADET a oprit furnizarea de caldura deja de 2 saptamani motiv pentru care sunt nevoit sa folosesc un aparat electric pentru incalzire in loc sa folosesc centrala proprie.

In concluzie, daca vrei confort si iti permiti o investitie, instaleaza-ti o centrala si nu sta la mana RADET-ului (sau altii)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu